הרצאה מעניינת לעובדים והיתרונות שלה עבור המעסיק

הרצאה מעניינת לעובדים והיתרונות שלה עבור המעסיק – הרצאה מעניינת היא הדרך הכי טובה להשאיר את העובדים מרותקים, להגביר את המוטיבציה שלהם ואולי גם להרוויח עלייה בתפוקה ובביצועים. בנוסף, הרצאה כזו משרתת את האינטרס של המעסיק והיא מאפשרת למתג את העסק כמקום שכיף ונעים לעבוד בו.

אז איך בוחרים את ההרצאה המושלמת ומה צריך להיות התוכן שלה? הנה כמה הצעות להרצאות שוות

מעסיקים בכל התחומים מבינים מהר מאוד שאסור להם לקפוא על השמרים.

חוץ מאשר תחרות עם חברות אחרות, המעסיקים גם נמצאים כל הזמן במרדף אחרי העובדים הכי טובים בשוק.

ברוב המקרים, האיכות של כוח האדם תהיה חשובה יותר מאשר האיכות של המוצר או השירות.

אבל מנגד, המון עובדים לא מצליחים לייצר מערכת יחסים ארוכת טווח עם מקום העבודה ולכן המעסיקים חייבים לחשוב מחוץ לקופסא על מנת לגייס ולאתגר אותם.

אחת הדרכים לשימור עובדים היא לדאוג לערבי גיבוש, ימי כיף ואירועים שוברי שגרה.

עם זאת, גם בתוך האירועים האלה יש למעסיק תפקיד חשוב מבחינת בחירת התכנים.

אז כדי להפוך את האירוע לחוויה שכולם עוד ימשיכו לדבר עליה גם הרבה אחרי שהם חוזרים הביתה, כדאי להציב את האפשרות של הרצאה מעניינת לעובדים בראש סדר העדיפויות.

מה היתרונות של הרצאה מעניינת לעובדים?

הרצאה מעניינת לעובדים מרכזת את כל היתרונות שהמעסיק יכול לחשוב עליהם כאשר הוא מתכנן ערב גיבוש או יום כיף.

הנה למשל כמה יתרונות בולטים במיוחד:

א. אפשרות ליצוק תוכן שרלוונטי למוצר, לשירות, לחברה או לעסק – יש סוגים שונים ורבים של הרצאות מוטיבציה והסוד הוא להתאים את התוכן שלהן למטרות שאותן מנסים להשיג. כך למשל ניתן ליצוק תוכן שרלוונטי למוצר או לשירות, אבל אפשר גם לבחור היטב את התכנים ואת נושאי ההרצאה לפי האופי של החברה או העסק. בכל אחד מהמקרים האלה, התועלת עבור העובדים היא זו שמקבלת את מלוא תשומת הלב.

ב. אירוח של פרזנטורים מוכרים – בניגוד למה שנהוג לחשוב, הרצאה מעניינת לעובדים לא חייבות להיות מבוססות רק על מפגש עם המנהלים או הקולגות. דווקא בשביל לרענן את השגרה השוחקת, מה שכדאי לעשות הוא לארח פרזנטורים מוכרים שכבר מגלמים בפעילות שלהם ערכים של מצוינות ותשוקה. אפשר לעשות את זה למשל עם הרצאה מעניינת לעובדים של לינוי אשרם וניתן גם לתאם הרצאות מיוחדות של ירדן ג'רבי או ספורטאים אחרים.

ג. ערך מוסף עבור העובדים והחברה – הרצאה מעניינת לעובדים שונה מסוגים אחרים של אטרקציות בכך שהיא מגלמת בתוכה ערך מוסף. את הערך המוסף מקבלים רק עם הרצאה שהעובדים מרגישים מחוברים אליה מהרגע הראשון, רוצים לדעת איך היא תסתיים, יש לה עבורם משמעות והם יכולים ללמוד ממנה. כאשר כל זה מרוכז תחת קורת גג אחת עם ימי כיף וגיבוש לעובדים, כל הצדדים מרוויחים.

טיפים להפקת אירוע עם הרצאה לעובדים

הרצאה מעניינת לעובדים חייבת להשתלב ברגע הנכון באירוע.

בשביל להפיק אירוע מוצלח שבאמצע שלו הרצאה מן הסוג הזה, כדאי לתכנן למשל את קבלת הפנים ולקבל אישורי הגעה על האורחים והמוזמנים.

לאחר מכן, רצוי להיכנס אל עובי הקורה ולהתייעץ עם מפיקי אירועים מנוסים לגבי הלוקיישן המתאים להרצאה והאופן שבו מציגים אותה לעובדים.

אופציה אחת היא לשמור ההרצאה לעובדים כהפתעה של הרגע האחרון, בעוד אופציה הפוכה היא לעדכן אותם על זה מראש.

אם בוחרים לעדכן את העובדים מראש, ניתן אפילו לשדרג את האירוע ולבקש מהם להשאיר שאלות או להעלות בקשות.

זה יכול לסייע לעובדים להרגיש חיבור להרצאה והמעסיק יקבל על זה את כל הקרדיט.

כמה עולה לשלב הרצאה באירוע?

המגבלה היחידה שעלולה להפריע למעסיקים לנצל את היתרונות השונים של ההרצאה לעובדים היא כמובן כלכלית.

על פניו, הרצאה מן הסוג הזה לא רלוונטית למעסיקים קטנים או למי שמאוד חשוב להם לשמור על תקציב הדוק.

אבל אם נכנסים אל עובי הקורה, רואים למשל שיש המון דרכים לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על ההרצאה ועל האיכות שלה.

ניתן לשלב הרצאה מעניינת לעובדים בעלות של כמה מאות שקלים לשעה בלבד.

לא תמיד יש צורך בלוקיישן מיוחד להרצאה ולעיתים בתנאי שטח היא מתגלה בתור אטרקטיבית יותר.

אם רוצים להפוך את ההרצאה לאירוע שלם, כדאי לעשות את זה רק אחרי שמקבלים הצעת מחיר מסודרת מכמה מקומות שונים.

בנוסף, תמיד מומלץ לשמור על ראש פתוח מבחינת רעיונות יצירתיים לעוד תכנים שלא עולים כסף ואפשר לשלב באירוע עצמו.

התועלת של הרצאה לעובדים מבחינת המוטיבציה והתפוקה

מעסיקים שרוצים להפיק ימי כיף או ערבי גיבוש חושבים לשלב הרצאה מעניינת לעובדים כי הם רוצים לשמור על האינטרסים שלהם.

בטווח הקצר, זה בא לידי ביטוי כאמור ביכולת של ההרצאה להגביר את המוטיבציה של העובדים ולייצר אצלם תחושת שייכות למקום העבודה.

אבל בטווח הבינוני והארוך, היתרון האמיתי הוא מיתוג של המעסיק בתור מקום שכיף ונעים לעבוד בו.

הרצאה מעניינת לעובדים היא לפעמים כל מה שמפריד בין החברה לבין גיוס של עוד כוח אדם איכותי.

אם רוצים שהעובדים הטובים ימליצו גם לחברים ולמשפחות שלהם להגיע לאותו מקום, צריך לגוון עבורם את התכנים והפעילויות.

כאן נכנסים לתמונה היתרונות השונים של הרצאה מעניינת ואין פלא שהיא זוכה לעדיפות.

בשלב הבא, כל שנותר למעסיק לעשות הוא לחשוב על הפרטים הקטנים של האירוע ובעיקר לתת להרצאה מעניינת את הכבוד שמגיע גם לה – וגם לעובדים.

תוכן עניינים

למידע נוסף השאירו פרטים
פתח צ'אט
צריכים עזרה? 💬
היי
איך אוכל לעזור לך?