הרצאת מוטיבציה והתרומה שלה לעובדים

הרצאת מוטיבציה והתרומה שלה לעובדים – כל עובד צריך מוטיבציה ולעיתים קרובות גם כוח אדם ותיק סובל משחיקה.

במקרים כאלה, אחת הדרכים להגביר את התפוקה ולשפר את הביצועים ואת האווירה היא להפיק אירוע שבמרכזו הרצאה מעניינת.

איך עושים את זה? הנה כל הפרטים

אחת המטרות של אירועי עובדים היא להגביר את המוטיבציה שלהם.

למרות שבדרך כלל האירועים מופקים עבור כולם ללא יוצא מן הכלל ולא רק העובדים השחוקים מוזמנים אליהם, המעסיק משקיע בהם זמן ומחשבה כי הוא מבין שיש להם השפעה על התפוקה ועל הביצועים.

יתרה על כך, כוח אדם ותיק סובל לעיתים משחיקה ומוטיבציה נמוכה היא אף פעם לא עניין של שכר נמוך בלבד.

הצד החיובי של הסוגיה הוא שכמו שהמוטיבציה נפגעת, כך גם ניתן להרים אותה. איך עושים את זה?

משקיעים באירוע איכותי, נותנים לעובדים תחושה שדואגים להם ובעיקר משלבים בפנים הרצאת מוטיבציה עם תוכן רלוונטי.

מה היתרונות של הרצאת מוטיבציה?

הרצאות אלו עוסקות באופן שבו כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לפעול על מנת לאמץ הרגלי בשגרת העבודה או החיים.

בהקשר של אירוע במקום העבודה כגון ימי כיף לעובדים או ערבי גיבוש עם המשפחות, המטרה של הרצאת מוטיבציה היא לספק פרספקטיבה חדשה ומרעננת.

כמו כן, הרצאת מוטיבציה לרוב בנויה על בסיס סיפור אישי שקל להזדהות איתו.

המאפיינים המיוחדים של הרצאת מוטיבציה מחייבים הגשה של התוכן בצורה נכונה.

לא כל אחד יכול להעביר הרצאה כזו והעובדים המנוסים כבר יודעים לזהות חיקוי או זיוף.

לכן, מעסיק שרוצה להבטיח לעובדים ולו את כל היתרונות של הרצאת מוטיבציה חייב לבחור היטב את הפרזנטור שיעמוד על הבמה ויישא את הדברים.

כך בוחרים אדם מתאים עבור הרצאת שכזו

החדשות הטובות הן שאפשר ללכת על בטוח עם גברים ונשים שכולנו מכירים וישמחו לקחת אחריות על הרצאת מוטיבציה.

האפשרות הראשונה היא לבחור למשל ספורטאית מעוררת השראה כגון לינוי אשרם ואף לתאם מולה את האופן שבו ההרצאה תתנהל, מה היא תכלול ובאיזה נושאים היא תיגע.

באותו עולם, ניתן גם לתאם הרצאת מוטיבציה של ירדן ג'רבי ולבקש ממנה לספר על הדרך הארוכה שעברה עד לפודיום באולימפיאדה.

ההיצע הגדול של הרצאות לארגונים מבטיח שאף מעסיק לא יישאר מקופח.

במידה וספורטאים או ספורטאיות לא זמינים וזמינות בתאריך המבוקש, ניתן לשמור על ראש פתוח לרעיונות חדשים. כמו כן, כדאי לערב את העובדים בתהליך ההפקה של הרצאות לארגונים וכך לגרום להם להרגיש חלק בלתי נפרד מהמערכת.

כך הרצאות של מוטיבציה מסייעות למעסיקים

הטעות הנפוצה של מעסיקים היא להתייחס להרצאות בתור פריבילגיה.

המון מעסיקים עושים את זה כי ההרצאה עולה כסף, כי היא דורשת הפקה של אירוע שלם ומשום שלעיתים היא גם באה באופן ישיר על חשבון שעות העבודה של העובדים.

אבל אם בודקים את התועלת של הרצאת מוטיבציה, רואים שיש לה לא מעט יתרונות גם עבור המעסיק.

הנה למשל כמה סיבות טובות לשלב הרצאת מוטיבציה כבר באירוע הבא של העסק, החברה או הארגון:

  • הגברת המוטיבציה של העובדים ולכן גם עלייה בתפוקה ובביצועים שלהם
  • אפשרות ליצוק תכנים מסחריים ושיווקיים אל כל סוג של הרצאה רלוונטית
  • חיזוק המוניטין של המעסיק, המוצר או השירות שהוא מוכר
  • שיפור היכולת לגייס כוח אדם איכותי

כל היתרונות של הרצאת מוטיבציה עבור המעסיק מוכיחים את עצמם כבר בטווח הקצר.

לא צריך לחכות הרבה כדי לראות את העובדים מרוצים אחרי הרצאה כזו וניתן לשער בסבירות גבוהה שהם ימליצו על מקום העבודה הזה גם לחברים ולמשפחות שלהם.

עבור המעסיק, אלו חדשות מעולות שתורמות לאינטרס המסחרי והשיווקי שלו גם בסביבה שבה הוא פועל וגם בעולמות משיקים אחרים.

כמה עולה להפיק אירוע עם הרצאה ברמה גבוהה?

ישנם פרמטרים שונים שמשפיעים על המחיר של הרצאות למוטיבציה.

ראשית, צריך להפריד בין הרצאה שמתקיימת בבית העסק לבין הרצאה שאותה מתאמים לאירוע נפרד.

אם מתכננים אירוע שלם ורוצים להפיק אותו כאשר במרכזו הרצאת מוטיבציה, צריך לחשב גם את גיוס המרצים וגם את העלות של המקום, השכרת הציוד, שירותי תאורה וכן הלאה.

שנית, כדאי לבדוק כמה עולה כל סוג של הרצאת מוטיבציה לפי הדרישות של המעסיק עצמו.

המעסיק הוא זה שקובע למשל כמה זמן ההרצאה תימשך וכמה אנשים יגיעו אליה.

אז אם רוצים להיות בטוחים לגבי ההתאמה של ההרצאות לתקציב, רצוי להכין מראש סדר עדיפויות ברור.

באופן עקרוני, הרצאה של אדם מוכר יכולה לעלות 700-4,500 ש"ח לשעה.

לזה צריך להוסיף את העלות של הפקת האירוע ואת השירותים הנלווים.

עם זאת, יש לזכור שמדובר על הוצאה מוכרת שבגינה המעסיק מקזז את חבות מס ההכנסה שלו.

מתי כדאי להזמין את העובדים להרצאת מוטיבציה?

מעסיקים שמרגישים ירידה בתפוקה ובביצועים יכולים לחשוב על אירוע שירענן עבור העובדים שלהם את השגרה השוחקת.

במקביל, על כל מעסיק להיות ערני לביקורת שמגיעה מהשטח ולא לשלול אותה על הסף.

אם יותר ויותר עובדים מספרים על כך שאין להם חשק להגיע למקום העבודה או אם רואים בפועל את הנתונים על היעדרות וימי מחלה, זה צריך להדליק נורה אדומה.

היתרון של ההרצאה הוא שניתן לארגן אותה גם בהתראה קצרה.

ההרצאה מועברת באופן מקצועי, מלוטש ויסודי והמעסיק עצמו לא צריך לדאוג לכלום מלבד במה והגברה ראויה.

מהרגע שבו מפרסמים את מועד ודבר ההרצאה לעובדים, המוטיבציה כבר עולה אוטומטית.

אחרי ההרצאה, ניתן גם להשאיר מספיק זמן לשאלות אישיות או אפילו לשיחות של העובדים עם המרצה ועם המעסיק.

בסופו של דבר, הכי חשוב שכולם יהיו מרוצים וימלאו את מאגר האנרגיות שלהם.

תוכן עניינים

למידע נוסף השאירו פרטים
פתח צ'אט
צריכים עזרה? 💬
היי
איך אוכל לעזור לך?